"Εφαρμογή στην Τάξη"- Ο Ρόλος του Επιμορφωτή
- Εμφανίσεις: 3550
Ερώτημα
Ποιος είναι ο ρόλος του επιμορφωτή στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης των επιμορφούμενων ενός προγράμματος επιμόρφωσης Β' επιπέδου ΤΠΕ («εφαρμογή στην τάξη»);
Απάντηση
Ο ρόλος των επιμορφωτών κατά τη συγκεκριμένη περίοδο της εφαρμογής στην τάξη, είναι ρόλος εμψυχωτή (mentor) των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών και περιλαμβάνει κυρίως τα εξής:
- οργάνωση, επιλογή (π.χ. από το διαθέσιμο επιμορφωτικό υλικό) ή/και ανάπτυξη/ προσαρμογή σεναρίων για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, προκειμένου οι επιμορφούμενοι να τα αξιοποιήσουν στο πλαίσιο της εφαρμογής στην τάξη,
- οργάνωση υποστηρικτικών συναντήσεων (σε εβδομαδιαία βάση) με τους εκπαιδευτικούς (όλο το τμήμα, στα ΚΣΕ), για επιλογή εκπαιδευτικών σεναρίων για εφαρμογή στην τάξη (κατά περίπτωση), προετοιμασία των "παρεμβάσεων", επίλυση αποριών, δειγματικές διδασκαλίες, ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ των επιμορφούμενων μέσω παρουσιάσεων και συζητήσεων αποτελεσμάτων από τις διδασκαλίες / "παρεμβάσεις" κ.λπ,
- ασύγχρονη υποστήριξη, κύρια σε παιδαγωγικά θέματα και θέματα χρήσης εκπαιδευτικού λογισμικού, μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων (π.χ. forum),
- επικουρικά και εφόσον κρίνεται αναγκαία, τηλεφωνική υποστήριξη, σε συγκεκριμένες ημέρες/ ώρες που θα έχουν προηγούμενα γνωστοποιηθεί στους επιμορφούμενους,
- κατά περίπτωση και κατά την κρίση του επιμορφωτή, συναντήσεις επιμορφωτή με έναν ή μικρό αριθμό επιμορφούμενων (διά ζώσης ή με χρήση ειδικών εργαλείων σύγχρονης επικοινωνίας π.χ. skype, ή πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης), για συνεργασία και καθοδήγηση (π.χ. συνεργάζονται 2-3 εκπαιδευτικοί που εφαρμόζουν την ίδια εκπαιδευτική δραστηριότητα στην τάξη τους).
Σε κάθε επιμορφωτική περίοδο, οι υποστηρικτικές συναντήσεις για την καθοδήγηση και υποστήριξη των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών από τους επιμορφωτές τους, γίνονται στα ΚΣΕ σε εβδομαδιαία βάση, για όσο διάστημα διαρκεί η εφαρμογή στην τάξη.