Β ΕΠΙΠΕΔΟ ΙΙ

    
  • *
    *
    *
    *
    *
    *

    Fields marked with an asterisk (*) are required.

για την εκπαίδευση των επιμορφωτών στα ΠΑΚΕ...

Η εκπαίδευση επιμορφωτών Β΄ επιπέδου ΤΠΕ στο πλαίσιο του παρόντος έργου, αφορά συνολικά 400 περίπου εκπαιδευτικούς, με κατάλληλη κατανομή σε κλάδους και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, προς κάλυψη των αναγκών της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, με υψηλά επιστημονικά προσόντα και μακρόχρονη διδακτική εμπειρία (περιλαμβάνονται και Σχολικοί Σύμβουλοι), επιλέγονται στο πλαίσιο της Πράξης με ανοικτές διαδικασίες.

Η εκπαίδευση των επιμορφωτών του Β’ επιπέδου ΤΠΕ έχει στόχο να τους καταστήσει ικανούς να πραγματοποιούν τα προγράμματα επιμόρφωσης σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ), καθώς και τα προγράμματα των άλλων τύπων επιμόρφωσης που περιλαμβάνονται το έργο (βλέπε εδώ), να υποστηρίξουν τους επιμορφούμενους στην απόκτηση των αναγκαίων γνώσεων και δεξιοτήτων που αφορούν στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ και να στηρίξουν την εφαρμογή και αξιοποίηση στη διδακτική πράξη, μέσα στο σχολείο, των δεξιοτήτων και γνώσεων που θα αποκτήσουν οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί.

Η εκπαίδευση των επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ διενεργείται στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ). Τα ΠΑΚΕ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή ενώσεις Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που επιλέχτηκαν μέσω ανοικτού διαγωνισμού ώστε να καλύπτουν γεωγραφικά ολόκληρη την Ελλάδα. Στην πρώτη περίοδο εκπαίδευσης επιμορφωτών (Μάιος – Δεκέμβριος 2011), συμμετείχαν οι παρακάτω φορείς της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης:

 

ΠΑΚΕ Αν. Μακεδονίας & Θράκης ΤΕΙ Καβάλας
ΠΑΚΕ Κεντρικής & Δυτικής Μακεδονίας ΑΠΘ, Παν/μιο Μακεδονίας, Παν/μιο Δυτ. Μακεδονίας
ΠΑΚΕ Ηπείρου-Κέρκυρας-Λευκάδας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (Βόλος)
ΠΑΚΕ Πελοποννήσου, Δυτ. Ελλάδας Κεφαλληνίας & Ζακύνθου Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΠΑΚΕ Αττικής & Στερεάς Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πειραιά, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
ΠΑΚΕ Βορείου και Νοτίου Αιγαίου Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Ρόδος)
ΠΑΚΕ Κρήτης Πανεπιστήμιο Κρήτης (Ρέθυμνο)

 Περισσότερες πληροφορίες και στοιχεία επικοινωνίας με τα ΠΑΚΕ και τους συντονιστές της εκπαίδευσης των επιμορφωτών ανά ΠΑΚΕ υπάρχουν εδώ.

Κάθε Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Επιμορφωτών, διαρκεί 350 ώρες. Από αυτές, περίπου 160 ώρες αφορούν στην απόκτηση γενικών γνώσεων και δεξιοτήτων ανεξάρτητων από τον κλάδο του εκπαιδευόμενου επιμορφωτή, ενώ οι 190 αφορούν σε ειδικές γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με τον κλάδο του εκπαιδευόμενου. Η εκπαίδευση κατανέμεται εν γένει σε 15-20 ώρες ανά εβδομάδα (για περίπου 6 μήνες) και λαμβάνει χώρα σε απογευματινές ώρες, εκτός σχολικού ωραρίου. Προβλέπονται επίσης πρόσθετες ώρες για την πρακτική άσκηση των εκπαιδευόμενων, τόσο σε περιβάλλον σχολικής τάξης όσο και σε περιβάλλον Κέντρου Στήριξης Επιμόρφωσης. Σε κάθε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα συμμετέχουν 20 εν γένει εκπαιδευόμενοι.

Αντικείμενα της εκπαίδευσης των επιμορφωτών είναι:

  • Βασικές αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ (θεωρίες μάθησης σε σχέση με τις ΤΠΕ, βασικές έννοιες διδακτικής, κατασκευή διδακτικού υλικού κλπ)
  • Διδακτική επί μέρους γνωστικών αντικειμένων (κατά κλάδο)
  • Παιδαγωγική αξιοποίηση του Διαδικτύου (θεωρητικό υπόβαθρο, εκπαιδευτικές πύλες κλπ)
  • Μεθοδολογία της επιμόρφωσης ενηλίκων
  • Μεθοδολογία της μικτής μάθησης (blended learning)
  • Παιδαγωγική χρήση εργαλείων γενικής χρήσεως
  • Παιδαγωγική αξιοποίηση εργαλείων και υπηρεσιών web 2.0 (blogs, wikis, podcasts, rss feeds, social networks, 3D Virtual Environments, e-portfolios κ.α.)
  • Λειτουργικά χαρακτηριστικά των διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας και αποδοτική χρήση τους μέσα στην σχολική τάξη
  • Γενικά θέματα εκπαιδευτικού λογισμικού (χαρακτηριστικά, κατηγορίες, γενικές αρχές σχεδιασμού κλπ)
  • Γενικές αρχές για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και διδακτικών σεναρίων
  • Εκμάθηση και παιδαγωγική αξιοποίηση συγκεκριμένων λογισμικών (κατά κλάδο)
  • Επεξεργασία πολυμεσικού υλικού
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών ή άλλων ψηφιακών εργαλείων για τη διδασκαλία των μαθημάτων (κατά κλάδο)
  • Ανάπτυξη μικρών εκπαιδευτικών εφαρμογών (applets)
  • Χρήση και εκπαιδευτική αξιοποίηση των συστημάτων διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (Learning Management Systems) και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  • Υποδειγματικές διδασκαλίες και πρακτικές ασκήσεις
  • Στοιχεία τεχνικής υποστήριξης σχολικών εργαστηρίων

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους οι επιμορφωτές θα κληθούν να συμμετάσχουν σε διαδικασία πιστοποίησης,  για ένταξη στο Μητρώο Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ. Πιστοποιούνται και εντάσσονται στο Μητρώο οι υποψήφιοι που θα ανταποκριθούν επιτυχώς σε δοκιμασίες πιστοποίησης, οι οποίες διενεργούνται κεντρικά από την πράξη. Μέρος των αξιολογούμενων στοιχείων του κάθε υποψήφιου επιμορφωτή θα προέρχεται από την δραστηριότητά του μέσα στα εκπαιδευτικά προγράμματα και την προβλεπόμενη πρακτική άσκηση σε ΚΣΕ (επιμόρφωση εκπαιδευτικών) και σχολεία (παρεμβάσεις με ΤΠΕ σε τάξη με μαθητές).

espa logo

Φωτογραφικό Υλικό

Οι επιμορφούμενοι δημιουργούν...

... εκπαιδευτικές δραστηριότητες
Η άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς το 1453   Σενάριο που δοκιμάστηκε στην Α' ΕΠΑΛ, αλλά αντιστοιχεί και στη Β' Γενικού Λυκείου Αφορά... Read more
Νίκος Καββαδίας, «Πούσι» Περιεχόμενο της διδακτικής αυτής παρέμβασης αποτελεί η αισθητική και ερμηνευτική προσέγγιση του... Read more
Ευριπίδη ΕΛΕΝΗ (ένα επαναληπτικό μάθημα) Η διδακτική αυτή πρόταση έχει ως σκοπό να λειτουργήσει ανακεφαλαιωτικά, καθώς έχει ολοκληρωθεί... Read more
Ο εμφύλιος πόλεμος στην Κέρκυρα- η παθολογία του πολέμου Το σενάριο που ακολουθεί αποτελεί μια απόπειρα συνολικής ανάλυσης των κεφαλαίων 70-82 του Γ΄... Read more
Αίτια παρακμής και πτώσης του Βυζαντίου (1453)  Σκοπός του σεναρίου είναι οι μαθητές να προσδιορίσουν και να αξιολογήσουν τους εσωτερικούς... Read more
Νόμος και Φύση στη σκέψη των Σοφιστών (Αντιφών vs Πρωταγόρας Η διδακτική αυτή πρόταση έχει  ως σκοπό της να φέρει τους μαθητές σε μια πρώτη και... Read more
Γ. Σεφέρη, «Τα τρία Χαϊκού»   Ο ΦΑΚΕΛΟΣ "ΤΑ ΤΡΙΑ ΧΑΪΚΟΥ" ΤΟΥ Γ. ΣΕΦΕΡΗ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑ... Read more
Όσο μπορείς Α. Σενάριο Διδασκαλίας στη Νεοελληνική Λογοτεχνία: 1.Τίτλος  2.Προαπαιτούμενα ... Read more
Γνωρίζοντας τους Beatles ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗΣ (WEB QUEST), ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ... Read more
Ενότητα 9: (α) Κείμενο, (β) Λεξιλογικά, Ετυμολογικά, (γ) Σύνταξη   Το διδακτικό σενάριο πραγματοποιείται σε τέσσερις φάσεις: (α) επεξεργασία ΄του... Read more
Μελέτη της μεταβολής του εμβαδού ορθογωνίου με σταθερή περίμετρο με βάση τη σχέση των πλευρών του Διερευνούμε πότε γίνεται μέγιστο το Εμβαδό ενός ορθογωνίου όταν αυτό έχει σταθερή... Read more
Πρόσημο τιμών συνάρτησης, ανίσωση β' βαθμού Εύρεση πρόσημου τιμών συνάρτησης Αφορά σε  ΠΕ03 - Α' Λυκείου Λογισμικό που... Read more
Παράγωγος συνάρτηση, Μονοτονία, Ακρότατα Έννοια Παραγώγου - Παράγωγος Συνάρτηση -Μονοτονία Συνάρτησης -Τοπικά Ακρότατα Αφορά σε... Read more
Κανονικά πολύγωνα και μέτρηση κύκλου Με το λογισμικό Sketchpad οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν κανονικά πολύγωνα με διάφορους... Read more
Κανονικά πολύγωνα και η εγγραφή τους σε κύκλο Εκπαιδευτικό σενάριο διάρκειας 6-7 ωρών για τα Κανονικά πολύγωνα, τα Βασικά Κανονικά Πολύγωνα και... Read more
Δευτερεύοντα στοιχεία τριγώνου Δευτερεύοντα στοιχεία τριγώνου.  Κέντρα τριγώνου.  Συμπεριφορά τους. Αφορά σε... Read more
Συμμετρία ως προς κέντρο Το σενάριο έχει ως υπόθεση το μετασχηματισμό αντικειμένων(σημείου, ευθύγραμμου τμήματος,... Read more
Παράλληλες ευθείες που τέμνονται από Τρίτη / Υψη τριγώνου / Άθροισμα γωνιών τριγώνου Το προτεινόμενο θέμα περιλαμβάνει ως εισαγωγή την επανεξέταση βασικών γεωμετρικών εννοιών σε ένα... Read more

Φορέας Λειτουργίας

Φορείς Υλοποίησης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
iep_mine_resized
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Δικαιούχος Φορέας
cti logo new2
Συμπράττων Επιστημονικός Φορέας
Βρίσκεστε εδώ: Home Το Εργο για την εκπαίδευση επιμορφωτών στα ΠΑΚΕ