Β ΕΠΙΠΕΔΟ ΙΙ

    
  • *
    *
    *
    *
    *
    *

    Fields marked with an asterisk (*) are required.

2. Δικαίωμα Συμμετοχής στα προγράμματα Β Επιπέδου ΤΠΕ

Ερώτηση

Ποιοι κλάδοι εκπαιδευτικών μπορούν να συμμετάσχουν στην Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ;

 Απάντηση

Σύμφωνα με το Τεχνικό Δελτίο της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013), η οποία είναι ευρύτερα γνωστή ως Επιμόρφωση Β' Επιπέδου ΤΠΕ, στο πλαίσιο της Πράξης αυτής υλοποιούνται προγράμματα επιμόρφωσης για τους εξής κλάδους εκπαιδευτικών: α) ΠΕ02 (φιλόλογοι), β) ΠΕ03 (μαθηματικοί), γ) ΠΕ04 (καθηγητές φυσικών επιστημών), δ) ΠΕ60 (νηπιαγωγοί), δ) ΠΕ70 (δάσκαλοι), και ζ) ΠΕ19-20 (καθηγητές πληροφορικής). Οι κλάδοι αυτοί επελέγησαν καθώς αντιστοιχούν στο μεγαλύτερο πλήθος εκπαιδευτικών αλλά και στον μεγαλύτερο αριθμό ωρών διδασκαλίας, επομένως η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αυτών των κλάδων θα έχει το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ως προς την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία των σχολείων.

Οι Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ61, ΠΕ71 έχουν δικαίωμα συμμετοχής στα προγράμματα επιμόρφωσης των νηπιαγωγών και δασκάλων αντίστοιχα.

Επιπρόσθετα των παραπάνω κλάδων εκπαιδευτικών, στην Επιμόρφωση Β' επιπέδου ΤΠΕ μπορούν να συμμετάσχουν, σε ένα ποσοστό του πλήθους των επιμορφούμενων ενός προγράμματος, εκπαιδευτικοί «συναφών» κλάδων, δηλαδή εκπαιδευτικοί που έχουν δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων των παραπάνω κλάδων, ως πρώτη ή δεύτερη ανάθεση. Για παράδειγμα, εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ12.10-Φυσικοί Ραδιοηλεκτρολόγοι, ΠΕ14.04-Γεωπόνοι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης ΠΕ04, διότι έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν Φυσική και Βιολογία αντίστοιχα, ως δεύτερη ανάθεση, εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ01-Θεολόγοι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης ΠΕ02, διότι έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν Ιστορία ως δεύτερη ανάθεση, εκπαιδευτικοί κλάδων οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν μάθημα/τα του ΤΟΜΕΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στα ΕΠΑΛ ως β΄ ανάθεση μπορούν να παρακολουθήσουν ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης ΠΕ19/20.

Τα επιμορφωτικά προγράμματα συμπληρώνονται με την εφαρμογή γνώσεων και δεξιοτήτων Β' Επιπέδου ΤΠΕ μέσα στη σχολική τάξη από τους επιμορφούμενους, ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, με την υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών και των υποστηρικτικών δομών της Πράξης.

Ως εκ τούτου, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση έχουν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατά τη σχολική χρονιά που θα παρακολουθήσουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα, ασκούν διδακτικό έργο στην τάξη. Στην περίπτωση «συναφών» κλάδων, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει επιπλέον, κατά τη συγκεκριμένη σχολική χρονιά, να διδάσκουν ένα από τα βασικά μαθήματα του κλάδου στον οποίο αντιστοιχεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα που θα παρακολουθήσουν (πχ. εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ14.04-Γεωπόνοι να διδάσκουν το μάθημα της Βιολογίας, κατά τη σχολική χρονιά που θα παρακολουθήσουν το επιμορφωτικό πρόγραμμα).

Τέλος, απαραίτητη προϋπόθεση συμμετοχής στα επιμορφωτικά προγράμματα Β' Επιπέδου ΤΠΕ είναι οι εκπαιδευτικοί των δικαιούχων κλάδων/ειδικοτήτων να έχουν πιστοποιηθεί επιτυχώς για τις γνώσεις και δεξιότητες Α΄ Επιπέδου ΤΠΕ. Προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί που δεν πληρούν την πιο πάνω προϋπόθεση συμμετοχής στην επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ (για τις επόμενες περιόδους), προβλέπονται επίσης στο πλαίσιο της παρούσης Πράξης, διαδικασίες πιστοποίησης Α' Επιπέδου ΤΠΕ. Η πιστοποίηση Α' επιπέδου ΤΠΕ δεν αποτελεί προϋπόθεση συμμετοχής στα επιμορφωτικά προγράμματα Β' Επιπέδου ΤΠΕ για τους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ19/20 και για τους εκπαιδευτικούς που είχαν ενταχθεί στο Μητρώο Επιμορφωτών Α΄ Επιπέδου ΤΠΕ.

espa logo

Φορέας Λειτουργίας

Φορείς Υλοποίησης

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
iep_mine_resized
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Δικαιούχος Φορέας
cti logo new2
Συμπράττων Επιστημονικός Φορέας
Βρίσκεστε εδώ: Home Υποστηρικτικες Δομες Συχνές Ερωτήσεις Γενικά στοιχεία για την επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ 2. Δικαίωμα Συμμετοχής στα προγράμματα Β Επιπέδου ΤΠΕ